Klantenservice

Vragen? 0900-24 07 365 (normaal tarief)

Adviesgesprek

  • Kosten isolatie
    De prijs voor het isoleren van uw woning hangt af van verschillende factoren, bepalend is de maatregel waarin u interesse heeft. Voor spouwmuurisolatie hangt het bijvoorbeeld af van de soort voeg, de diepte van de spouw en het eventuele gebruik van een hoogwerker. Daarom heeft Nederland Isoleert ervoor gekozen om kosteloos en geheel vrijblijvend een isolatie ­expert bij u langs te sturen, zodat hij een prijsopgave op maat voor u kan doen aan de hand van de bevindingen.
  • Offerte
    Tijdens het adviesgesprek stelt de isolatie-­expert een offerte op, volledig aangepast aan uw woning. Hier worden eventuele bijzonderheden aan de gevel en/of kruipkelder, samen met het aantal te isoleren m2, opgenomen.
  • Duur
    Het adviesgesprek met een isolatie­-expert zal ongeveer 30 minuten duren.
  • Collectief
    Nederland Isoleert werkt voor een groot deel op collectieve campagnebasis. U koopt uw isolatie bij ons dus als het ware collectief: samen met uw buurt, straat of stad. Dit is uiteraard goedkoper! Wij kunnen efficiënter werken, omdat we veel klussen in eenzelfde straat of dorp hebben. En die efficiëntie delen we met u!
  • Persoonlijke isolatie-expert
    Om de offerte zo correct mogelijk op te stellen vinden wij een adviesgesprek met een isolatie­-expert erg belangrijk. De expert komt naar u toe en zal tijdens dit gesprek in de spouw en/of kruipruimte kijken om eventuele bijzonderheden vast te stellen. Hij meet ook nauwkeurig alle afmetingen waardoor de offerte volledig op maat is gemaakt.
  • Afspraak maken
    Om een afspraak te maken voor een vrijblijvend adviesgesprek kunt u gebruik maken van het contactformulier op de website. Wij zouden u willen vragen uw postcode, huisnummer en telefoonnummer naar ons te sturen. Op basis van deze gegevens kan de afdeling planning contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. Ook is het mogelijk om een aanmelding telefonisch met u te verwerken.

Bestelling isolatie

  • Insturen offerte
    Zodra u akkoord gaat met de offerte die de expert voor u op heeft gesteld, kunt u de ondertekende offerte naar het kantoor van Nederland Isoleert opsturen. Zodra wij deze ontvangen hebben zal de afdeling planning u een voorstel voor een uitvoeringsdatum toesturen per e­-mail.
  • Telefonisch bevestigen
    U heeft de optie om uw offerte telefonisch te bevestigen. Zodra u telefonisch contact opneemt met Nederland Isoleert en aangeeft dat u de werkzaamheden graag uit zou willen laten voeren, zal het samen met u telefonisch verwerkt worden en doorgegeven worden aan de afdeling planning.
  • Online accepteren
    U kunt een akkoord geven op uw offerte door een e-mail te sturen naar contact@nederlandisoleert.nl.
  • Geldigheid offerte
    De offerte die voor u opgesteld is heeft een geldigheidsduur van zes maanden.
  • Wijzigen offerte
    Indien u graag iets zou willen wijzigen in uw offerte, zoals het aantal m2 dat u geïsoleerd wil hebben of bijvoorbeeld de naam op de offerte, kunt u dit aangeven via het contactformulier op de website van Nederland Isoleert, door gebruik te maken van de chat op de website of door telefonisch contact op te nemen.
  • Vragen over offerte
    Zijn er nog onduidelijkheden over uw offerte, neemt u dan contact op door middel van het contactformulier op de website, door gebruik te maken van de chat op de website of door telefonisch contact op te nemen.
  • Bedenktermijn
    Als de overeenkomst tot stand gekomen is op een manier zoals beschreven in de Wet Kopen of Afstand (bijvoorbeeld online) of is er sprake van verkoop buiten de winkelruimte, dan heeft de consument wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd, gedurende welke hij zonder opgaaf van redenen en kosteloos de overeenkomst kan herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst.

Plaatsing isolatie

  • Voorstel per e-­mail
    Zodra de bevestiging van uw offerte binnenkomt bij Nederland Isoleert, zal de afdeling planning u een voorstel voor een uitvoeringsdatum toesturen per e­mail. Mocht deze datum u niet schikken, kunnen wij dit uiteraard in overleg met u verzetten.
  • Tijdstip
    De afdeling planning neemt een dag voor de uitvoeringsdatum telefonisch contact met u op om het tijdstip aan u door te geven.
  • Wachttijd
    De wachttijd voor het isoleren is ongeveer 4-8 weken. Dit verschilt per maand, afhankelijk van de drukte.
  • Duur
    Hoeveel tijd het isoleren in totaal in beslag gaat nemen hangt af van het aantal m2 dat er bij u geïsoleerd gaat worden. Wanneer u de gevels van uw woning laat isoleren wordt er 20 m2 per uur geïsoleerd. Dit geldt voor een standaard woning zonder bijzonderheden. Wanneer u de kruipruimte van uw woning laat isoleren en er zijn geen bijzonderheden is het mogelijk om 40m2 per uur te isoleren. Wij streven ernaar het isolatiewerk in één dag af te ronden, dit hangt uiteraard af van verschillende factoren.
  • Team
    Nederland Isoleert komt zelf de woning isoleren. Wij zijn geen overkoepelende organisatie en maken geen gebruik van externe isolatie bedrijven om de werkzaamheden uit te voeren. Wij hebben zelf onze eigen monteurs in dienst, die we getraind hebben en volgens de richtlijnen van SKG­IKOB de woning isoleren.

Garanties en zekerheden

  • Besparing
    De terugverdientijd van spouwmuur isolatie is gemiddeld 2.5­3 jaar. Milieu Centraal heeft per woning type een terugverdien en besparingsmodel bepaald. Uiteraard is dit gebaseerd op het gemiddelde verbruik per woning type. Het kan dus zijn dat dit model voor u anders uitvalt, afhankelijk van uw eigen verbruik. Milieu Centraal hanteert de gemiddelde besparingen per jaar: • Tussenwoning: € 200,­ • Hoekwoning / twee­onder­een kap woning: € 550,­ • Vrijstaande woning: € 800,­
  • Certificaat
    Na het isoleren van uw woning ontvangt u samen met uw factuur een certificaat. Deze wordt per e­-mail naar u verzonden of indien gewenst per post.
  • Isolatiewaarden
    De isolatiewaarden kunnen opgesplitst worden tot een Rd waarde en Rc waarde: De Rd waarde is de warmteweerstand van alleen het materiaal. Hoe hoger de Rd waarde, hoe hoger de warmteweerstand. Bij spouwmuurisolatie neemt de Rd waarde evenredig toe met de spouwdiepte. Hoe breder te spouw, des te meer isolatiemateriaal, des te hoger de isolatie (Rd) waarde is. De Rc waarde geeft de warmteweerstand aan van de totale constructie. In geval van spouwmuurisolatie worden dan ook de binnen ­ en buitenmuur meegenomen in de berekening. In geval van vloerisolatie zal de vloerconstructie mee worden genomen in de berekening. De Rc waarde wordt ook gevraagd vanuit de gemeente voor de subsidie aanvraag.
  • Garantie materiaal
    De producent en onze partner Knauf geeft 10 jaar garantie op alle product eigenschappen.
  • Certificering werkzaamheden
    Nederland Isoleert is aangesloten bij SKG­IKOB en is een gecertificeerd KOMO­installatiebedrijf. SKG­IKOB is een nationale keurings­ en certificatie instantie. Zij voeren in Nederland de inspecties uit bij de KOMO gecertificeerde bedrijven om te controleren of alle bedrijven wel werken zoals is voorgeschreven. KOMO is een internationaal certificaat voor materialen en processen. Wanneer een product of bedrijf KOMO ­gecertificeerd is, betekent dit dat de klant erop mag vertrouwen dat de producten en bedrijven de eigenschappen en de vaardigheden hebben die dit zeggen te hebben­ en u dus een goed product geleverd krijgt.

Subsidies/premies

  • Aanwezigheid
    Dit verschilt per stad. In bepaalde gemeenten is er sprake van subsidie en in andere gemeenten is de subsidiepot helaas leeg. Voor meer specifieke informatie verwijzen wij u graag door naar de website van uw gemeente.
  • Aanvragen
    Dit verschilt per stad. De meest voorkomende manier is door het subsidie formulier in te vullen en deze met een kopie van de offerte op te sturen naar de desbetreffende gemeente. U dient altijd eerst de subsidie aan te vragen en de bevestiging van reservering binnen te hebben, alvorens over te gaan tot de daadwerkelijke isolatie. Voor meer specifieke informatie verwijzen wij u graag door naar de website van uw gemeente.
  • Toekenning
    Als u een subsidie­aanvraag indient bij uw gemeente kan het enkele weken duren voordat u bericht ontvangt of u de subsidie toegekend heeft gekregen. Zodra u bericht heeft ontvangen van de gemeente neemt u contact op met Nederland Isoleert om het goede nieuws door te geven. De afdeling planning weet dan dat zij u een uitvoeringsdatum toe kunnen sturen.
  • Uitbetaling
    De subsidie zult u na het uitvoeren van de woningisolatie van uw gemeente ontvangen. Dit betekent dat u eerst het offertebedrag aan Nederland Isoleert overmaakt en vervolgens het subsidiebedrag van de gemeente ontvangt.

Veiligheid & privacy

  • Bescherming persoonsgegevens
    Wij maken gebruik van adresgegevens uit het Nationaal Consumenten Bestand van Cendris. Het Nationaal Consumenten Bestand is opgebouwd uit verschillende bronnen, zoals uitgevers en het verhuisbericht van PostNL. Het Nationaal Consumenten Bestand is onder meldingsnummer 1302454 geregistreerd bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
  • Algemene voorwaarden
    Volgens de wet koop op afstand heeft u bij het akkoord geven op een online offerte een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Bij het ondertekenen van de offerte tijdens een adviesgesprek is hier geen sprake van.

Betaling

  • BTW
    Voor de arbeidskosten wordt een btw percentage van 6% berekend zoals door de overheid is bepaald en voor de materialen berekenen wij 21%.
  • Betaalmogelijkheden
    Wij aanvaarden enkel overschrijving. U hoeft het offertebedrag dus niet te voorzien wanneer onze monteurs bij u langskomen. Na uitvoering ontvangt u een factuur die enkel via bankoverschrijving overgemaakt kan worden.
  • Betalingstermijn
    Vanaf de factuurdatum heeft u een betalingstermijn van 7 dagen. Indien deze overschreden wordt ontvangt u een herinnering.
  • Factuur
    Na het isoleren van uw woning ontvangt u een factuur per e-­mail of indien gewenst per post.
  • Meer­/Minderwerk
    Zodra wij na het isoleren de werkbon van onze monteur hebben ontvangen zal deze verwerkt worden in uw klantenkaart. Het eventuele minderwerk wordt direct doorgevoerd in de factuur welke u nog zult ontvangen. U ontvangt dus geen aparte creditfactuur maar een aangepaste factuur waarin dit minderwerk is verrekend.

Klantenservice

  • Bereikbaarheid
    Wij zijn te bereiken via het contactformulier op onze website en u kunt ons van maandag t/m vrijdag telefonisch bereiken tussen 9:00 en 18:00 uur.
  • Klachten
    Wij vinden het erg belangrijk om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien dit jammer genoeg niet het geval zou zijn, vinden we het essentieel om uw eventuele opmerkingen zo goed mogelijk samen met u af te handelen. Hiervoor kunt u ons bereiken via mail of u kunt ons telefonisch bereiken.

Contactopties

De klantenservice is van ma t/m vr geopend van 09:00 uur t/m 18:00 uur.
Inloggen Mijn Nederland Isoleert

Nederland Isoleert groeit, help jij ons mee?

Bekijk onze vacatures